Cele mai frecvente greșeli comise la deschiderea unui nou restaurant !

by 2021-03-04

Din păcate, chiar și cele mai bune intenții se pot termina cu un mare eșec. O situație tipică atât în ​​Moldova, cât și în străinătate, este deschiderea pompoasă a unui nou restaurant, invitați renumiți în mașini scumpe, mâncare excepțională, multe instastory-uri și șampanie care curge ca un râu (și nu este Cricova noastră, ci Chandon) frumos nu-i așa? Însă vine dimineața de după serbare, activitatea de zi cu zi. Calitatea meniului scade treptat, produsele scumpe sunt înlocuite cu analogi mai ieftini, clienții “avuți” intră din ce în ce mai puțini și la un moment dat restaurantul își sistează activitatea. Sigur că nu pentru totdeauna, ci exact până în momentul în care un nou proprietar, schimbă ușor panoul publicitar al acestuia și iar începe același cerc vicios.

De ce se întâmplă aceasta? Să încercăm să identificăm principalele greșeli pe care le comit proprietarii de noi restaurante și cafenele.
1. Lipsa atu-urilor

Încercați să mergeți de-a lungul oricărei străzi principale a orașului și analizați meniurile restaurantelor/cafenelelor și veți găsi că   9 din 10 unități au meniuri tipice (paste, salată Caesar, pizza Margarita, rulouri California sau kebab, etc.) Dacă restaurantul nu are propriile atu-uri și nu își poate stabili în mod clar clienții țintă, atunci de ce ar fi de mirare că clientul nu înțelege de ce ar trebui să meargă aici și nu în cafeneaua de vizavi, unde „exact aceleași” rulouri California sunt mai ieftine … În astfel de situație nici produsele scumpe nu vă pot salva, deoarece puțini sunt cei ce au capacitatea de a aprecia un Wasabi livrat la Chișinău prin servicii speciale din Japonia.

deschiderea unui nou restaurant
2. Produse de calitate proastă, dar designul încăperii – cool

Dacă ți-ai găsit clientul țintă, atunci din acel moment nu mai poți economisi pe produse. Clientul va aprecia doar o singură dată interiorul elegant și mobilierul scump al localului Dvs.

greseli comise la deschiderea unui nou restaurant si cafenea
 3. Lipsa unui plan de afaceri

Ar părea ciudat însă nu fiecare proprietar al unei noi cafenele poate răspunde la întrebări precum: perioada de rambursare planificată a investițiilor, costurile de întreținere a echipamentelor, sau situații pe neprins de veste precum deteriorarea cuptorului destinat preparării de pizza, mai ales în perioada de vârf a sezonului. Pandemia Covid-19 a arătat clar cine a prevăzut situații de forță majoră în planul de afaceri, respectiv și cine a fost forțat să părăsească piața.

Și aici venim cu un exemplu:

  • Chiria restaurantului nu ar trebui niciodată să depășească 30% din costurile fixe.
  • Atunci când deschizi un restaurant, trebuie să fii sigur că poți acoperi cheltuielile pentru cel puțin 6 luni, fără încasări.
greseli la deschiderea unui nou restaurant
4. Lipsa unei buni contabilității și a analizelor financiare

Doar un amator poate spune că afacerile actuale din domeniul HoReCa pot funcționa ușor și fără de careva programe care asigură toată evidența analitică. De fapt, zilele registrelor (caietelor)  de evidență au trecut de mult. O problemă la fel de importantă este analiza vânzărilor. Deși meniul dvs. posedă numeroase atuuri și este unic în oraș, practic toate eforturile sunt egale cu zero, dacă clienții d-voastră vizitează localul doar pentru o ceașcă de espresso și o felie de tort. Apropo, pachetul nostru software RestaurantExpert are multe rapoarte analitice încorporate, de exemplu, analiza ABC, care poate spune cu exactitate ce feluri de mâncare din meniu aduc 80% din profitul dvs. și care dintre ele necesită o atenție urgentă.
Fără o planificare financiară, când vânzările cresc și fluxul de numerar este excelent, avem tendința să credem că totul este în regulă. Preia controlul asupra afacerii tale săpând adânc în cifre. Iar dacă simți că nu ești suficient de bun la asta, angajează pe cineva care să o facă pentru tine.

software
5. Servicii prestate la un nivel scăzut, deservire lentă

Comentariile sunt de prisos. Și această greșeală este strâns legată de precedenta. Fără un soft de automatizare a restaurantelor, nu veți observa problema până când nu veți rămâne cu sala goală din cauza deservirii lente. Este foarte important să anticipați apariția unor probleme (rețineri), decât să vă ocupați de soluționarea consecințelor acestora. Aici vă va fi de mare ajutor RestaurantExpert, prin intermediul unui soft preinstalat pe tabletele bucătarilor și a chelnerilor, permite identificarea etapei de deservire a clientului la care se atestă rețineri.

software pentru restaurante
6. Lipsa publicității și contactul cu potențialii clienți

Recunoașteți: Dvs. la fel ați aflat despre deschiderea Kaufland  de mai bine de un an până la deschiderea acestuia. De ce localul Dvs. nu se poate lăuda cu altceva decât semnul „Suntem deschiși”? Tentația multor antreprenori este de a se concentra doar pe crearea locației și a meniului, eventual pe găsirea unui bucătar talentat și să nu considere markentingul o prioritate. În realitate, fără promovare, prea puțini oameni vor avea șansa să le treacă pragul. Costurile de publicitate și promovare sunt parte componentă a bugetului la fel de importantă ca și costurile de întreținere a echipamentelor.

greseli la deschiderea unui nou restaurant

Nu trebuie să ignorați dezvoltarea și promovarea site-ului dvs. – pe lângă faptul că acesta este o sursă de clienți noi, prin intermediul acestuia aveți posibilitatea de a vă organiza propria livrare (serviciu foarte important în situații de forță majoră precum actuala pandemie Covid-19) de mese gata către clienți, dacă integrați  site-ul cu sistemul Dvs. de contabilitate. Integrarea site-ului cu Facebook și alte rețele socializare vă va permite să păstrați legătura cu clienții, să înțelegeți ce le place și ce e necesar de a fi îmbunătățit.

Și toate acestea sunt doar partea vizibilă a aisbergului. Dacă sunteți gata să vă asumați riscul și să vă deschideți propriul restaurant, echipa IntelectSoft cu peste 12 ani experiență în automatizare vă urează sincer mult noroc și este gata mereu să vă ajute la atingerea obiectivelor dorite.